Husband & Wife

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Izzihni Rizqi Bin Nazri

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nur Izzayra Irdina Binti Nazri

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday 3 May 2013

Lahirnya Putera Sulungku...ending...

Assalamualaikum....

ok..jom aku sambung cerita dari post yg lepas..kronologi kelahiran Rizqi episod 2)

20 feb 2013 (6 pagi)

     Aku dh berada di katil wad bersama bayiku di sebelah & ibu2 yg lain..en.husband dpt teman kan aku sekejap je( bese r, sepital kerajaan kan) cian aku, en.husband sempat r sembang2 ngan aku & pelok cium serta azan & iqamat bayi kami..aku tau dia sedih tgk aku baring je kaku cam patung..
     Di katil aku x dibenarkan makan or minum (makna nye aku kene pose r) selama 6 jam..tido pon x blh beralaskan bantal...lepas 6 jam tu baru r aku dpt minum air masak & air milo (nurse buatkan) untuk bg aku tenaga..time tu baru r diorang bagi bntal kat aku..time tu jugak r aku baru dibenarkan menyusukan Rizqi tapi dgn bantuan nurse r sbb aku masih x dibenarkan bangun dari katil...
    Time melawat aku sonok sgt sebab mak aku ade..dia datang ngan adik aku(epa), suami epa & kak de aku..diorang bertolak dari kampung(pahang)selepas dapat panggilan dari en.husband yg mengatakan aku kene operate..kak tih aku & suami dia pon datang..kak tih aku masak kan bubur yg sedap..tp aku x lalu nak mkn lg..kecoh wad tu wktu diorang datang..hehehe..diorang r yg layan bayi kami..
    Hampir 12jam (1/2 hari) aku terbaring kaku x leh wat ape2..sume yg aku perlukan nurse yg bntu..kecuali time melawat r..baru family aku yg bntu..Rizqi seolah2 memahami keadaan aku, dia sedikit pon x meragam, menangis pon x..aku yg jd risau..setiap 2 jam aku mntak nurse letak kan Rizqi kat sisi aku..supaya aku dapat susukan Rizqi..semua perbuatan aku di bantu oleh nurse..aku dh x sabar nak diorang cabut semua wayar yg ade kat aku..
     Ptg nye aku dh bebas dari semua wayar yg ade..yeayyyy..aku leh start berjalan kehulu kehilir..permulaan untuk berjalan semula agak sukar..dengan bantuan nurse & en.husband..aku bertatih ke toilet..smpai kan x smpat kot nak buang air..hehehehe...
     Hampir 24 jam gak r lepas aku bersalin, aku dpt berjalan laju ckit..tp, stil berjaga2 sambil mengampu perut aku..aku dpt angkat & dukung bayi ku sendiri tnpa bantuan org lain..& yg kelakar nye, lepas aku dh ok tu r aku baru terdengar tangisan Rizqi..time tu aku kat toilet, aku dgr budak nangis..dlm hati aku dok pk anak sape r yg nangis tu, mcm pnh dgr  tangisan tu..pastu ade member katil sebelah aku dtg & bg tau anak aku nangis..hehehe..patut r mcm pernah dengar..kering bibir nye..agak nye dahaga sgt kot..
   
untuk tatapan & simpanan aku serta untuk tatapan kawan2 ku semua..

Muhammad Izzihni Rizqi.....

Berusia 1 hari 

6 hari

6 hari

7 hari
9 hari

4 comments:

aida-myasara said...

tahniah ana..anak ana hidung mancung macam hero hindustan.... mesti segak ...tahniah...

ariana8733 said...

ooo..macih aida..aida pon x lame lg nak jd raja sehari kan..tahniah...

Ainalista said...

comel.. tahniah..

Mimy Hamid said...

omel omel dia..tahniah dah jadi ibu